1

Uczucia przez SMS

Rice University przeprowadził dość nietypowe badanie. Dotyczyło ono używania w wiadomościach tekstowych sms popularnych emotikon. Wyniki jednoznacznie wskazują, że to kobiety częściej niż panowie skłonne są do używania tego typu symboli w swoich wiadomościach. Jeżeli już mężczyzna decyduje się na użycie emotikony to jest ona o wiele bardziej wymyślna i zróżnicowana, niż te wybierane przez panie. W wyniku tego badania potwierdził się także znany od dawna wniosek, że kobiety są znacznie bardziej wylewne i uczuciowe w komunikacji niewerbalnej.
Emotikony to spopularyzowane tzw. buźki, używane podczas pisania wiadomości sms. Mają one za zadanie wyrażać nastrój nadawcy smsa. Budowane są one poprzez łączenie ze sobą różnych znaków interpunkcyjnych. Można w nich także wykorzystać litery.
Ankietowani otrzymali zestaw iPhonów na okres pół roku. Do końca nie uzyskali oni informacji czego będzie dotyczyło badanie.

Adam Lewandowski

Fanatyk technologii internetowych. Od 10 lat prowadzi Spółkę Akcyjną zajmującą się budowaniem i kreowaniem wizerunku w Internecie. Zapraszam serdecznie do czytania ciekawych artykuł plus do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

One Comment

  1. Cześć mama w poniedziałek mamy autokar i o 18 jest wyjazd. Potrzebuje doładowanie do plusa za 5 lub 10 zł. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *